Het vertrek

Om 10 uur gepland te vertrekken. Zoals gewoonlijk is Just graag iets later. Vijftien minuten later stond hij bij mij voor de deur met de auto al vol. Daar stond ik met mijn bagage voor 6 maanden. Gelukkig na een beetje herpakken pastte alles erin en waren we klaar voor vertrek.

Een rustige maar lange reis over de Duitse snelweg leidde ons richting Denemarken. Eenmaal de grens gepasseerd veranderde het landschap in een verlaten vlakte. Drie uur lang amper bewoonde wereld gezien. Onze eerste overnachting is hier in Vrå. Een half uur ten zuiden van Hirthals waar we morgen onze ferry hebben naar Noorwegen.

Toen we de snelweg verlaten hadden kwamen we meer en meer in het platteland terecht. Met de navigatie ons verblif in het sporthotel toch in een keer gevonden na een 9 uur lange reis. Nadat we onze bagage uitgeladen hadden zijn we eigenlijk direct het dorp gaan bezoeken, nouja dorp... Veel leven was er niet, maar toch bij een uitstekende pizzaria uitgekomen en lekker gegeten. Na het eten zijn we dan ook weer direct teruggekeerd naar het hotel en hebben we de voetbalwedstrijd buiten nog even bekeken.

Allebei moe na de reis gaan we zometeen optijd slapen en morgen weer optijd op om om half 10 onze boot naar Noorwegen te nemen, waar de echte reis gaat beginnen. (Jordan)